معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مجوز برگزاری تمام مراسم عزاداری ایام محرم و صفر ازطریق اداره کل تبلیغات اسلامی استان یا شهرستان ها به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی صادرگردد.
کد خبر: ۹۸۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰ 11 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه ابراهیم شکیبا اظهار کرد: درصورت اخذ مجوز، برگزاری مراسم باید درفضای باز و با حداقل جمعیت و رعایت فاصله گذاری انجام گیرد.برگزاری مراسم عزاداری فارغ از وضیعت های چهارگانه ی تعیین شده(قرمز، نارنجی، زرد و آبی) در تمام شهرستان ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در صورت تایید ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فضای بسته با ارتفاع ۶ متر و یک چهارم ظرفیت مکان برگزار گردد.

وی افزود:شرکت کنندگان در مراسم اعم از عزاداران یا همراهان ملزم به استفاده از ماسک هستند،استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری مراسم با اولویت شخصی بودن، در غیر این صورت با انجام گندزدایی قبل از استفاده شخص بعدی منعی ندارد. بدیهی است مراسم سینه زنی و زنجیر زنی در محل مراسم بدون جابجائی مجاز میباشد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه هر یک از عزاداران وسایل شخصی مختص به خود را داشته و از رد و بدل شدن وسایل شخصی و ...  خودداری گردد،تصریح کرد:محلول های ضدعفونی کننده دست و گندزدایی سطوح به اندازه کافی موجود باشد. مکان عزاداری قبل وبعداز استفاده گندزدایی گردد،همچنزن توزیع هرگونه غذا و نذورات مانند چای ، شربت، شیر و...  ممنوع می باشد،برپايی ايستگاه‌هاي صلواتي توزیع نذورات و چای(موكب ها،‌خيمه ها،‌چادر و...) در تمامی شهرستان‌های استان ممنوع است و توزیع اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول ضدعفونی کننده ی دست در ایستگاه سلامت هیئات عزاداری بلامانع است .

شکیبا گفت:ساعت برگزاری مراسم محدود و بیشتر از دو ساعت نباشد.در تشکیل دسته های عزاداری رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین عزاداران حداقل دو متر در نظر گرفته شود. از درآوردن لباس توسط عزاداران در هنگام سینه زنی ممانعت به عمل آید، آب آشامیدنی نیز به صورت بطری های بسته بندی شده بین عزاداران توزیع شود وتدابیر لازم جهت جمع آوری بهداشتی پسماند به ویژه ماسک های استفاده شده اتخاذ گردد.

وی ابراز کرد:از حضور افراد مسن، افراد داری بیماری های زمینه ای با خطر بالا برای کووید۱۹ و زنان باردار در مراسم عزاداری یا در حاشیه این مراسم بطور جدی ممانعت به عمل آید،مسئولان برگزاری مراسم عزاداری از حضور افراد دارای علامت بالینی مرتبط با بیماری در جمع عزاداران ممانعت به عمل آورند و در صورت ارائه گزارش توسط ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی هیئت های برگزاری مراسم و همچنین عدم توجه به تذکرات ناظران، برخورد قانونی لازم مطابق دستورالعمل با هیئت های متخلف توسط سازمان تبلیغات اسلامی به عمل آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار